•  

    orangepenman-300x225

    وظایف و اختیارات فرماندار

۱– فرمانداران در قلمرو ماموریت خویش به عنوان نماینده عالی دولت ، مسئولیت اجرای سیاست های عمومی کشور در ارتباط با وزارتخانه ها و موسسات و شرکت های دولتی و سایر دستگاه هائی که به نحوی از بودجه عمومی دولت استفاده می نمایند ، نهادهای انقلاب اسلامی ، نیروهای انتظامی ، شوراهای اسلامی شهر و شهرداری ها و موسسات عمومی غیر دولتی را عهده دار خواهند بود . همچنین نیروهای انتظامی در چارچوب وظایفی که در ارتباط با امنیت منطقه دارند ، تحت نظارت فرماندار عمل خواهند کرد . 

۲– فرماندار مسئول برقراری و حفظ نظم و امنیت شهرستان است .
۳– هدایت و تشکیل مرتب جلسات شورای تامین و نظارت بر حسن اجرای مصوبات آن .
۴– کلیه ارگان های عضو شورای تامین و سایر دستگاه های اجرایی شهرستان موظفند مصوبات شورای تامین و دستوات امنیتی فرماندار را اجرا نمایند و رویدادهای امنیتی و سیاسی را به فرماندار گزارش کنند . با متخلفین برابرمقررات رفتار خواهد شد .
۵– پیش بینی و پیشگیری معضلات امنیتی شهرستان ، تعیین و تدوین اولویت ها و سیاست های امنیتی و تعیین حدود وظایف و اختیارات امنیتی کلیه دستگاه های اجرایی شهرستان در چهارچوب وظایف قانونی آن ها .
۶– فراهم آوردن موجبات اجرای طرح ها و سیاست های عام امنیتی و انتظامی ، مصوبات مراجع قانونی ، دستورالعمل ها و ابلاغیه های امنیتی .

۷– پیشنهاد تشکیل موقت یا دائم و یا انحلال رده انتظامی در سطح شهرستان در چهارچوب قوانین و دستورلعمل های مربوطه.
۸– نظارت بر حسن اجرای قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی ، گذرنامه و وظیفه عمومی .
۹– جلوگیری از هر گونه تردد و نقل و انتقالات غیر مجاز در چهارچوب سیاست ها و خط مشی های مصوب .
۱۰– برنامه ریزی ، هدایت وایجاد هماهنگی های لازم در خصوص مبارزه با مواد مخدر ، قاچاق سلاح ، مواد منفجره ، کالا و ارز .
۱۱– نظارت بر حسن اجرای قوانین و مقررات مربوط به تردد ، اقامت ، تابعیت ، استملاک و سایر امور مربوط به اتباع و نمایندگی های خارجی ، پناهندگان ، معاودین ، مهاجرین و آوارگان .
۱۲– فراهم آوردن موجبات تشکل و تقویت شوراهای اسلامی به منظور جلب مشارکت همه جانبه مردم شهرستان در امور

مشارکت پذیر و سازماندهی مطلوب آن و اعمال نظارت بر شوراهای فوق در چهارچوب قوانین ومقررات مربوطه
۱۳– تشکیل و هدایت شوراهایی که مسئولیت آن ها بر عهده فرماندار می باشد و رعایت تصمیمات متخذه شوراهای مذکور طبق قوانین ومقررات مربوطه .
۱۴– ایجاد زمینه های لازم برای تاسیس و توسعه مجامع و تشکل های گوناگون فرهنگی ، اجتماعی ، سیاسی و تخصصی و نظارت بر فعالیت های آن ها به منظور گسترش مشارکت های مردمی در همه زمینه ها و نهادینه شدن آزادی های سیاسی و اجتماعی .
۱۵– اجرا و نظارت بر همه پرسی و کلیه انتخاب هایی که به موجب قانون برگزار می گردد .
۱۶– انجام مطالعات و ارائه پیشنهادات در خصوص تقسیمات کشوری .
۱۷– نظارت بر حسن اجرای امور مربوط به ثبت احوال .

۱۸– ایجاد زمینه مناسب جهت رشد و ارتقاء فرهنگی ، سیاسی ، اقتصادی و اجتماعی بانوان و ایجاد هماهنگی بین دستگاه های ذی ربط و نظارت بر فعالیت آن ها .
۱۹– فراهم آوردن زمینه های مناسب برای رشد و پیشرفت و گسترش آموزش و پرورش ، ورزش همگانی ، بهداشت عمومی ، آموزش عالی و تحقیقات .

۲۰– حفظ و حراست از ارزش های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و گسترش فرهنگ اصیل اسلامی .
۲۱– هدایت و هماهنگی اقدامات مربوط به پیشگیری از منکرات و مفاسد اجتماعی .
۲۲– فراهم اوردن زمینه های عدالت اجتماعی و فقر زدایی .
۲۳– اتخاذ تدابیر و اعمال هماهنگی لازم به منظور پیشگیری ، کنترل و مهار بحران های ناشی از حوادث و بلایای طبیعی از قبیل سیل و زلزله .
۲۴– نظارت بر امور ایثارگران و خانواده های معظم شهدا ء .
۲۵– هاهنگی و نظارت بر مسائل رفاهی کارکنان دولتی و هماهنگ نمودن امور رفاهی آنان .
۲۶– نظارت بر حسن اجرای قوانین و مقررات .

۲۷– نظارت و بازرسی از کلیه ارگان های دولتی اعم از ادارات و موسسات و شرکت های دولتی و سایر دستگاه هائی که به نحوی از بودجه عمومی دولت استفاده می کنند و نیز نهادهای انقلاب اسلامی ، نیروی انتظامی ، شوراهای اسلامی شهر و روستا ،‌شهرداری ها و موسسات عمومی غیر دولتی به جز مواردی که به حکم قانون مستثنی شده باشد و همچنین مراقبت در رفتار و اعمال کلیه کارکنان ارگان های مذکور .

۲۸– ارزشیابی عملکرد مدیران بر اساس مصوبات و دستورالعمل های مراجع ذی صلاح .
۲۹– فراهم آوردن زمینه همکاری و ایجاد هماهنگی بین فعالیت های دستگاه های دولتی ، سازمان های محلی ، نهادهای انقلاب اسلامی ، شوراهای محلی در چهارچوب قوانین و مقررات مربوطه .
۳۰– نظارت و مراقبت در اجرای برنامه های عمرانی (ملی ، استانی ) و در صورت لزوم دادن تذکر به مسئولین اجرایی و یا اعلام مراتب به سازمان و اداره کل مربوطه در جهت رفع نواقص احتمالی .
۳۱– نظارت بر حفظ و حراست از منابع طبیعی و محیط زیست و استفاده بهینه از منابع و امکانات بالقوه و موجود شهرستان .
۳۲– شناسایی استعدادهای منطقه و تعیین نیازمندی های شهرستان و تصمیم گیری ، هماهنگی و هدایت برنامه ریزی و درخواست بودجه برای شهرستان با تاکید بر اولویت های توسعه منطقه در چهارچوب سیاست ها و راهبردهای توسعه ملی .
۳۳– هدایت و هماهنگی فعللیت های بانکی و تعیین اولویت ها در اعطای تسهیلات تکلیفی بانکی در چهارچوب سیاست ها و برنامه های توسعه اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی کشور و تشویق سرمایه گذاران از طریق تشکیل موسسات اعتباری غیر دولتی و جذب سرمایه های محل و سوق دادن آن ها به سمت فعالیت های تولیدی و عمرانی .
۳۴– اجرای سایر وظایفی که در شهرستان از طریق مراجع ذی صلاح بر عهده فرماندار محول می گردد مانند طرح ملی آمارگیری ، سرشماری و آمارگیری کارگاهی ، ریشه کنی فلج اطفال و …

۳۵– نصب مدیران شهرستان و مسئولین نهادهای انقلاب اسلامی ، فرمانده انتظامی و نماینده صدا و سیما توسط مدیران کل با هماهنگی فرماندار صورت می گیرد .
۳۶– چنانچه بین فرماندار و مدیر کل یا بالاترین مقام دستگاه اجرایی استان در خصوص نصب روسا و مسئولین ادارات شهرستان اختلاف نظر وجود داشته باشد به منظور حل اختلاف ، هیاتی مرکب از استاندار به عنوان نماینده رئیس جمهور ، مدیر کل و یا رئیس سازمان ذی ربط و فرماندار شهرستان مربوطه تشکیل و اتخاذ تصمیم خواهند نمود
۳۷– عزل و تغییر روسا و مسئولین ادارت و شهرستان توسط مقام های مجاز دستگاه های ذی ربط با اطلاع فرماندار صورت می گیرد .
۳۸– کلیه روسای ادارات و یا بالاترین مقام اجرایی در شهرستان و فرمانده منطقه انتظامی موظفند عدم حضور خود را در محل خدمت به اطلاع فرماندار برسانند و جانشین موقت خود را به وی معرفی نمایند .

۳۹– در مواردی که فرماندار حضور رئیس اداره ای را در شهرستان در زمان معین ضروری بداند ، مدیر یا رئیس اداره موظف است از مرخصی یا ماموریت در ان زمان صرف نظر نموده و در محل خدمت حضور یابد .
۴۰– فرماندار می تواند در اجرای وظایف واحدهای اجرایی در شهرستان که به نحوی با برنامه های توسعه و سیاست های عمومی و مسائل امنیتی و آرامش عمومی مرتبط است و همچنین ایجاد هماهنگی بین واحدهای مذکور و استفاده بهینه از امکانات آن ها با رعایت قوانین و مقررات مبادرت به تهیه و ابلاغ دستور العمل های اجرایی نماید 

۴۱– کلیه واحدهای قضایی در شهرستان موظفند در خصوص مسائلی که به نحوی با آرامش و امنیت عمومی شهرستان مرتبط می باشد ، هماهنگی های لازم را با فرماندار معمول دارند ،‌ آئین نامه اجرایی در این رابطه توسط امور اداری و استخدامی کشور با همکاری وزارت کشور و وزارت دادگستری تهیه و به تصویب شورای عالی اداری خواهد رسید .
۴۲– کلیه دستگاه های اجرایی موظفند ترتیبی اتخاذ نمایند که فرماندار از ماموریت های سازمانی و اقدامات به عمل آمده و آخرین دستورالعمل ها و ضوابط و بخش نامه های صادره آگاهی داشته باشد .
۴۳– کلیه شوراها ، ستادها و مجامعی که برای هماهنگی انجام وظایف دستگاه ها اجرایی در شهرستان طبق قوانین و مقررات تشکیل می گردد زیر نظر فرماندار فعالیت خواهند نمود .
۴۴– واحدهای اجرایی شهرستان موظف به ارائه گزارش عملکرد دوره ای خویش به فرماندار می باشند . فرماندار می تواند در صورت لزوم حسب مورد خارج از دوره مزبور نیز از واحدهای شهرستانی گزارش امورمربوطه را دریافت نماید .

۴۵– به منظور فراهم ساختن زمینه مناسب جهت هماهنگی بین فعالیت های مختلف و افزایش قابلیت ها ، کارایی دستگاه های اجرایی و تحقق سیاست های عمومی و برنامه های توسعه در شهرستان شورای اداری شهرستان به ریاست فرماندار تشکیل می گردد . ترکیب ، وظایف ، اختیارات و نحوه کار شورای مزبور بر اساس آئین نامه ای خواهد بود که توسط سازمان امور اداری و استخدامی کشور با همکاری وزارت کشور تهیه و به تصویب شورای عالی اداری خواهد رسید .
۴۶– انجام مراسم تشریفات (استقبال ، پذیرایی ، مشایعت ) از مقامات عالی رتبه داخلی و خارجی که رسما به شهرستان سفر می نمایند به عهده فرماندار می باشد .

آیین نامه اجرایی موضوع این ماده و همچنین نحوه انجام تشریفات مربوطه به موجب آیین نامه ای خواهد بود که به پیشنهاد وزیر کشور و وزارت امور خارجه به تصویب هیات وزیران خواهد رسید .

بنا به مراتب فوق همان گونه که ملاحظه می شود وظایف فرماندار از گستردگی خاصی برخوردار می باشد و با عنایت به این امر بدیهی است که فرماندار برای ایفای مسئولیت های مذکور باید ساز و کار لازم را فراهم نماید لذا بخشی از وظایف فرماندار شهرستان توسط بخشداری ها و واحدهای مختلف فرمانداری از جمله امور اجتماعی و انتخابات ، دفتر سیاسی و حراست ، اداری و مالی و روابط عمومی انجام می گیرد که ذیلا قسمت هایی از وظایف واحدهای فرمانداری تشریح می شود

  •  معاونت سیاسی و اجتماعی :

–        احزاب و تشکل ها و فعالان سیاسی
–        کمیسیون سلاح و مهمات
–        کمیسیون مشکوک التابعین
–        کمیسیون برآورد اطلاعات
–        کمیسیون فرهنگی و اجتماعی
–        کارگروه امنیت اجتماعی
–        پدافند غیر عامل
–        کمیسیون کارگری
–        کمیسیون اقوام و فرق و مذاهب
–        کمیسیون دانشجویی

–        کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز
–        شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر
–        شورای ثبت وقایع حیاتی
–        شورای آموزش و پرورش
–        شورای بهداشت و امنیت غذایی
–        نهضت مطالعه مفید و انجمن کتابخانه های عمومی
–        ستاد ساماندهی امور جوانان
–        کارگروه بانوان و خانواده
–        شورای اقامه نماز
–        ستاد صیانت
–        شورای فرهنگ عمومی

  • معاونت برنامه ریزی و امور عمرانی :
    –      

           کمیته انطباق

–        کارگروه حیوانات ناقل بیماری
–        کمیته برنامه ریزی
–        شورای ترافیک
–        کمیته حفاری
–        کمیته مناسب سازی اماکن عمومی برای معلولین
–        کمیسون ماده ۱ خانه های سازمانی
–        کارگروه پسماند و مخاطرات زیست محیطی
–        شورای حفاظت از منابع ملی
–        ستاد حوادث
–        ستاد سفر های دایمی
–        امور عشایری

–        شورای اداری
–        کمیته سوخت
–        تنظیم بازار
–        کمیته اشتغال و سرمایه گذاری

  • بخشدار مرکزی

۱– حفظ سیاست عمومی دولت در حوزه ماموریت
۲– مراقبت در بهبود و پیشرفت اوضاع اجتماعی و اقتصادی محل
۳– ایجاد و حفظ هماهنگی بین ادارات و سازمانهای دولتی محل
۴– نظارت و مراقبت در امور آموزشی ، تربیت بدنی ، بهداشت ، کشاورزی ، انجمن ها ، عمرانی و در بخش و محل
مراقبت در حسن اجرای وظیفه عمومی در حوزه بخش

  • حراست

۱– انجام امور دفتری از قبیل ثبت اندیکاتور ، اندیکس و صدور نامه های رمز فرماندای
۲– دریافت اسناد ومدارک محرمانه واصله از وزارتخانه ها ، موسسات و استانداری و سایر مراجع و حراست از آنها بر اساس مقررارت مربوطه
۳– آماده نمودن پرونده هائیکه که به مسئولین جهت اقدام ارجاع می گردد .
۴– جمع آوری اطلاعات بمنظور تامین حراست بیشتر در زمینه اسناد ، پرسنل و تاسیسات واحد متبوع

 

  • مسئول دفتر

۱– پاسخگوئی به مراجعین و راهنمایی آنها و در صورت لزوم فراهم آوردن امکانات ، انجام درخواستهای متقاضیان که تقاضای آنان بدون ملاقات فرماندار امکان پذیرد .
۲– تنظیم لیست متقاضیان ملاقات با فرماندار و تعیین وقت ملاقات برای آنان
۳– انجام اقدامات لازم در زمینه برقراری ارتباط تلفنی با فرماندار
۴– تنظیم اوقات جلسات و کمیسیونهائیکه در فرمانداری تشکیل می گردد
۵– ابلاغ دستورات صادره از جانب فرماندار به اشخاص و موسسات ذیربط و واحدهای تابعه
۶– اختصاصی ومرتب نمودن نامه های فرماندار

  • مسئول دفتر اداری و مالی

۱– تهیه و تنظیم اسناد و هزینه های انجام شده و مورد خرید وسائل اداری و غیره
۲– انجام کلیه امور پرسنلی و اداری فرمانداری و بخشداریهای تابعه
۳– انجام اقدامات اداری لازم در تامین رفاه کارکنان فرمانداری و بخشداری های تابعه در زمینه های مختلف
۴– تهیه نیازمندیهای فرمانداری و بخشداری های تابعه از قبیل وسایل و ابزار و ملزومات اداری
۵– مراقبت در انجام کلیه امور مالی فرمانداری و بخشداری تابعه
۶– تنظیم اسناد هزینه های اداری بر اساس احکام و ضمائم لازم
۷– تهیه درخواستهای تامین اعتبار هزینه های اداری
۸– تهیه درخواستهای تامین اعتبار هزینه های اداری
۹جاری نگه داشتن اعتبارات فرمانداری و موازنه هزینه ها اداری و امضای آنها بعنوان امضاء مجاز

۱۰– جمع آوری پیشنهادات هزینه ها و نیازمندیهای حوزه مربوط جهت تنظیم بودجه
۱۱نگهداری حسابهای بانکی و تنخواه گردان فرمانداری

  • امور شهری و روستایی و انتخابات

۱– اقدام در مورد ابلاغ برنامه و طرحهای مصوب عمرانی به سازمانهای اجرایی حوزه شهرستان
۲بررسی تقاضاهای افراد شوراها و سایر مراجع ذیربط در مورد کمکهای عمرانی
۳– اقدام لازم در اجرای طرحهای مصوب روستاها
۴– فراهم نمودن وسائل و تجهیزات لازم انتخابات و توزیع آن بین حوزه های فرعی و شعبات
۵– بررسی وضعیت شهرهای مختلف بمنظور تشخیص آمادگی آنها برای انجام انتخابات
۶– دریافت شکایات واصله و تطبیق موارد اعلام شده با قوانین و مقررات مربوطه
۷– انجام سایر موارد مربوطه طبق دستور مقام مافوق
۸– تهیه و جمع آوری اطلاعات و آمار تعداددهات ، جمعیت ، تراکم و شناخت حوزه بخشداری
۹– بازدید و سرکشی به روستاها و کسب اطلاع از نیازمندیهای ساکنان و گزارش به مقام مافوق
۱۰– بررسی صورتجلسات شوراهای اسلامی در حوزه بخشداری و پیگیری مصوبات آنها
۱۱اقدام لازم در تامین آب و برق و وسایل حمل ونقل و بهبود وضع خدمات روستایی
۱۲نظارت و همکاری برنحوه فعالیت کمیسیونهای خرید محصولات کشاورزی با همکاری مراجع ذیربط
۱۳فراهم نمودن و توزیع وسایل و تجهیزات لازم برای انتخابات .

  • دبیر خانه و ماشین نویسی

۱– مقابله مطالب ماشین شده با پیش نویس و تصحیح آنها در صورت لزوم
۲– مراقبت در حفظ و نگهداری ماشین تحریر و اعلام به موقع نواقص بمقام مافوق
۳– انجام سایر امور مربوط طبق دستور مقام مسئول
۴– نگهداری دفاتر اندیکاتور و اندیکس و ثبت نامه ها و اعم از وارده و صادره در دفاتر مذکور
۵– انعکاس شماره دفتر بر روی نامه های وارده و صادره
۶– بایگانی نامه هائیکه جریان اداری خود را طی نموده طبق دستور

  • دفتر سیاسی و انتظامی

۱– تکمیل پرونده های مربوط به ازدواج اتباع بیگانه با ایرانیان و ارائه به مقام مافوق جهت سیر مراحل قانونی
۲جمع آوری و تنظیم گزارشهای مربوط به نحوه زندگی پناهندگان در حوزه فرمانداری
۳انجام بررسی ها و تحقیقات لازم در مورد شکایات و درخواستهای واصله در مورد مبادلات مرزی
۴انجام امور مقدماتی مربوط به کلیه وظایفی که بموجب قانون احزاب ، جمعیتها و انجمنهای سیاسی و صنفی و آئین نامه مربوط به عهده فرمانداریها واگذار گردیده است .
۵– انجام امور دبیر خانه ای شورای تامین و شورای اداری بخش و پیگیری مصوبات حسب دستور
۶جمع آوری آمار و اطلاعات مورد نیاز در جهت تاسیس پاسگاه نیروی انتظامی در حوزه شهرستان
۷رسیدگی به شکایات مردم و سازمانها از واحدهای انتظامی

  • روابط عمومی و رسیدگی به شکایات

۱– جمع آوری اخبار و اطلاعات مربوط به فعالیتهای واحد های تابعه و سازمانهای دولتی و خصوصی بمنظور انتشار آنها در جراید
۲ارتباط دائم با مراکز و موسسات خبری بمنظور مبادله اطلاعات
۳– تهیه پیش نویس آگهی ، متون ، اخبار و اطلاعات مربوط به حوزه فرمانداری بمنظور اعلام به موسسات خبری
۴– برقراری و حفظ ارتباط با جامعه روحانیت شهرستان و مراجع مذهبی
۵– رسیدگی به شکایاتی که از استانداری و سایر مراجع ارجاع می گردد و اقدام و پیگیری در صدور پاسخ به شاکیان
۶بازرسی و رسیدگی بمواردی که از طرف فرماندار ارجاع می گردد .
۷– شرکت در جلسات و کمیسیون های مرتبط حسب دستور فرماندار

۸– ارائه ی مشاوره در امورات اجرایی

۹– تنظیم روابط و ساختار درون سازمانی وبرون سازمانی در افکار عمومی

  • جمعدار و امین مردم

۱– مراقبت و اقدام لازم در حفظ و نگهداری اموال فرمانداری با همکاری مسئولین مربوطه
۲– تحویل اموال خریداری شده از مسئول خدمات اداری و تحویل آنها به ادارات و اشخاص مسئول
۳– صدور برگه خروج اموال از ساختمان فرمانداری بر حسب ضرورت
۴– الصاق بر چسب شماره دار بر اموال فرمانداری در دفاتر اموال با ذکر شماره و تنظیم صورت موجودی مانده اموال در آخر هر سال و ارسال صورتحساب به کل اموال دولتی طبق مقررات مربوطه

منشور اخلاقی کارکنان

–اعتقاد و التزام  به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ، ولایت فقیه وپاسداری از خون شهدا
 –  حضور بموقع کارکنان در اداره و رسیدگی به موقع درخواست های مردم 
   –تلاش در جهت ارتقاء دانش و مهارت شغلی 
 –  استفاده از پوشش متناسب با هدف و فرهنگ جامعه 
  – اختصاص وقت و زمان مناسب جهت شنیدن مطالب ارباب رجوع 
–  ارائه اطلاعات صحیح و راهنمایی نمودن ارباب رجوع 
    – خوش رویی و متانت با همکاران و ارباب رجوع 

ارائه خدمات با رعایت و انصاف و بدون تبعیض (قومی ، جنسی ، خویشاوندی ، مذهبی و … – و  صرفنظر از موقعیت اجتماعی
 رعایت ضوابط و مقدمات موجود و عدم پذیرش توصیه و هر گونه سفارش –
  – رازداری و عدم افشاء اسناد و مدارک محرمانه به افراد غیر مجاز 
 –  ایجاد زمینه ارتباط برای مردم مناطق محروم و دور افتاده با مسولان 
  – عدم محرومیت مردم از ملاقات حضوری و احقاق مردم ناتوان وضعیت 
– توجیه مستدل و قانونی اربابان رجوع که به علت آگاهی به قانون در خواسته خود  پافشاری می نمایند و سعی در  اقناع و جلب رضایت آنها
–     ایجاد زمینه ارتباط مستقیم به ارباب رجوع 

  – توجه کامل به صحبت ها و نظرات و خواسته های مراجعات 
  – رسیدگی لازم و به موقع نسبت به بعضی از خواسته های مردم توسط مسئولان مافوق 
 –  ایجاد ارتباط سریع ، روان ، بی تکلف بین ارباب رجوع و مسئولان و پاسخگویی به نیاز آنان 
  – ایجاد فضای مناسب جهت اظهار نظر و اعتماد کارکنان نسبت به یکدیگر 
 –  انجام فعالیت ها ، با توجه به نیاز مردم در زمان مشخص و پیش بینی شده 
 –  انجام وظایف بصورت مؤثر و کار آمد همراه با سرعت و منطبق با قوانین و مقررات سازمانی 
–  اجتناب از دستورات خارج چار چوب و مقررات سازمانی 
  رعایت دقیق قوانین و مقررات به دور از سلایق و عقاید شخصی –
  – اعمال تشویق و تنبیه کارکنان طبق ضوابط و استفاده بهینه از امکانات و اموال سازمانی 
 –  وفاداری و احساس اعتماد بین کارکنان و مردم و داشتن تواضع در برخورد با ارباب رجوع