مدیر شدن از سال 95 به گواهی نامه نیاز دارد

مدیر شدن از سال 95 به گواهی نامه نیاز دارد

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری گفت: مدیر شدن از سال 1395 به گواهی نامه نیاز دارد.
مجید محنایی با بیان این مطلب، اظهار داشت: در اجرای سیاست های کلی نظام اداری ابلاغی مقام معظم رهبری( دام ظله العالی) مبنی بر دانش گرایی و شایسته سالاری مبتنی بر اخلاق اسلامی در نصب و ارتقای مدیران، برنامه « آموزش و تربیت مدیران آینده دستگاه های اجرایی» تصویب شد.

وی، هدف اصلی این برنامه را ارتقای شایستگی مدیران کشور، ایجاد بستر مناسب برای تحقق اصل دانش گرایی، شایسته سالاری و حرفه گرایی مبتنی بر اخلاق اسلامی در نصب و ارتقای مدیران عنوان کرد.

وی، افزود: فراهم نمودن ساز و کارهای مناسب برای شناسایی و توسعه ظرفیت ها، قابلیت ها و شایستگی های کارمندان مستعد احراز پست های مدیریت حرفه ای از مقاصد فرعی این برنامه بوده است.

محنایی،گفت: افزایش انگیزه کارشناسان و کارمندان توانمند از طریق ایجاد فضای رقابتی و عادلانه در انتخاب و انتصاب به پست های مدیریت نیز از دیگر نیات مصوبات این برنامه بوده است.

شرایط کارمندان برای استفاده از ظرفیت های این برنامه

وی، کارمندانی را دارای شرایط داوطلبی شرکت در این برنامه دانست که دارای شرایط پیش بینی شده باشند، مانند: تصدی پستهای مدیریت حرفه ای و پست های کارشناسی، داشتن حداقل سه سال تجربه مرتبط برای دارندگان مدرک تحصیلی دکترا و فوق لیسانس، هفت سال تجربه مرتبط برای دارندگان مدرک تحصیلی لیسانس و حداکثر 45 سال سن.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی، گفت: فرایند اجرایی این برنامه به این ترتیب است که بر اساس شاخص هایی مانند تعداد پست های مدیریتی دستگاه ها، حساسیت، پیچیدگی و تنوع شغلی، سهمیه هر دستگاه مشخص می شود و محتوای این دوره شامل مجموعه ای از دانش، مهارت ها و نگرش های تعیین شده است که به یک فرد امکان می دهد تا بتواند وظایف مدیریتی را پس از احراز پست مدیریت و یا ارتقاء به سطح بالاتر به طور موفقیت آمیز انجام دهد.

محنایی، افزود: دستگاه های اجرایی موظف هستند از ابتدای سال 1395 در انتخاب، انتصاب و ارتقاء مدیران از افرادی استفاده نمایند که دارای گواهینامه شایستگی احراز سمت های مدیریتی باشند.

آخرین اخبار